logo

Packshots

Goede packshots en productfoto’s kunnen de conversie van je webwinkel een enorme boost geven. Ga maar na: zou je zelf online een product kopen als er slechts een klein, onduidelijk fotootje bij staat? Waarschijnlijk niet. Dus waarom zouden je klanten dat dan wel doen? Twinklemagazine.nl publiseerde onlangs een onderzoek waarin 53,7% van de ondervraagde consumenten als reden opgeeft af te zien van een online aankoop wanneer de getoonde foto’s te weinig informatie over het product geven.

Met mooie foto’s kun je potentiële klanten verleiden en enthousiast maken over een product. De uitdrukking ‘een foto zegt meer dan 1000 woorden’ is er niet voor niks. Mooie productfoto’s trekken direct de aandacht, terwijl teksten online vaak maar deels gelezen worden. Door extra aandacht te besteden aan de productfoto’s verlaag je de drempel om online tot een aankoop over te gaan. Het niet kunnen zien, voelen en aanraken van een product is immers een van de grootste nadelen van online winkelen, blijkt uit onderzoek. Natuurlijk kun je dit nadeel als webwinkel eigenaar nooit helemaal wegnemen, maar bij veel webwinkels is er zeker nog winst te behalen.

Met goede, duidelijke productfoto’s en mooie sfeerbeelden verleid je meer bezoekers tot een aankoop. Bovendien verlaag je hiermee het aantal retouren. Het resultaat is een hogere omzet.